ENGLISH

NUACHTLITIR



Aimsigh faisnéis faoi nuashonruithe beartais, imeachtaí reatha, tionscadail, cistiú agus deiseanna forbartha gairmiúla leanúnaí, go háitiúil agus go náisiúnta araon.


Blag 3 - Yvonne Cullivan, Comhghleacaí Cruthaitheach do Scoileanna Ildánacha & Amharc-ealaíontóir


Image copyright - Workshop on Willow Construction with Artist Tom Meskell at Athenry Boy's National School

Yvonne Cullivan

Is amharc-ealaíontóir agus oideoir atá lonnaithe in Iarthar na hÉireann í Yvonne Cullivan. Tá cúig bliana déag de thaithí aici i gcleachtas na Mínealaíne, in Oideachas Ealaíon, in Ealaíona Poiblí agus Rannpháirteacha, agus i mBainistíocht Ealaíon. Tá B.A. aici sa Mhínealaín ó Choláiste Náisiúnta Ealaíne is Deartha Crawford i gCorcaigh agus tá M.Sc. aici sna hIlmheáin ó Ollscoil Chathair Bhaile Átha Cliath. Is Léachtóir í Yvonne sa Choláiste Náisiúnta Ealaíne is Deartha i mBaile Átha Cliath ar Chlár Mínealaíne agus Deartha na Chéad Bhliana agus i Roinn na Meán Mínealaíne. Tá sí ag obair mar Chomhpháirtí Cruthaitheach mar chuid de Chlár na Scoileanna Ildánacha faoi láthair chomh maith.

Oibríonn Yvonne thar réimse leathan meán de nós clár faisnéise, lena n-áirítear fuaim, físeán, grianghrafadóireacht, agallamh/comhrá, tarraingt agus scríbhneoireacht agus is é bunchloch a cleachtais cur chuige láidir rannpháirtíochta agus comhoibrithe. Is minic a oibríonn sí laistigh de phobail áiteanna, agus rannpháirtíocht i dtaighde a bhaineann leis an suíomh agus giniúint eolais idirdhisciplínigh á bhfréamhú aici. Is é an toradh a bhíonn ar phróisis leanúnacha bhreathnóireachta, cháipéisíochta, chomhoibrithe, agus rannpháirtíochta eispéireasaí le háit ná cruthú saothar nua ar léiriú iad ar an bpróiseas, atá feiliúnach don phróiseas, agus atá múnlaithe ag an bpróiseas.



Blag 3 - Gníomhartha Fiúntacha 

 Ag an gcéim seo sa phróiseas, is ionann mo ról mar Chomhlach Cruthaitheach ar chlár na Scoileanna Ildánacha agus a bheith i mo thaca. Seo léargas ar na gníomhaíochtaí atá ar siúl i ngach scoil agus na cinntí a rinne eolas do na gníomhaíochtaí sin.

Vótáil na buachaillí sa Scoil Náisiúnta i mBaile Átha na Rí ar son na tógála agus lorg siad níos mó neamhspleáchais laistigh de ghníomhaíochtaí. Vótáil an fhoireann chun ealaíona timpeallachta a fhiosrú agus léirigh siad spéis i bhforbairt ghairmiúil maidir leis an gcuraclam ealaíne agus cruthaitheacht thraschuraclaim. Luaigh an dá ghrúpa an gá le haontacht níos mó ar fud phobal na scoile. Rinne Tom Meskell tionscadal a stiúradh inar úsáideadh crainn sailí agus rinneadh sé an scoil ar fad páirteach i gcomhoibriú mórscála, agus Forbairt Ghairmiúil Leanúnach bhreise i gceist do mhúinteoirí. Cuimsítear an inbhuanaitheacht chruthaitheach laistigh den phróiseas eispéireasach; feiceann an scoil go bhfuil an tionscadal scoile uile indéanta agus feiceann siad an chaoi a bhféadfadh sé oibriú, tugann an fhoireann faoi iniúchadh oiriúnaithe ar an gcomhoibriú cruthaitheach le naisc thraschuraclaim, cuireann na páistí cruth le chéile ar eispéireas rannpháirteach a thugann le chéile iad mar phobal cruthaitheach, agus foghlaimíonn gach duine scil nua. Rinneadh an obair a bhí mar thoradh air sin a cheiliúradh le suiteán draíochtúil sa scoil do Chruinniú na nÓg. Cuireadh 150 crann dúchais ar thailte na scoile freisin.

Vótáil gach duine ag Scoil Náisiúnta na hEaglaise, Gaillimh, ar son na huasoiliúna sna Meáin Dhigiteacha, go háirithe sa scannánaíocht agus sa bheochan. Tá cur chuige an-chruthaitheach ar fad ag an scoil i leith sholáthar an churaclaim de, ach theastaigh ón bhfoireann tógáil ar mhuinín chruthaitheach gach duine sa scoil i dtreo féinléirithe níos fearr. Arís, luaigh na páistí gá le níos mó neamhspleáchais agus níos mó cinnteoireacht chruthaitheach. Tá Louise Manifold i ndiaidh an scoil ar fad a dhéanamh rannpháirteach in aistear taiscéalaíochta maidir leis an gcuma a bhíonn ar an gcruthaitheacht agus í ag baint úsáid as bogearraí inrochtana amhail scáileán glas agus beochan íomhá ar íomhá ar iPadanna na scoile agus ag cuimsiú spéiseanna na ndaltaí i ngluaiseacht, taibhiú, agus dúlra. Tá baill foirne ag glacadh páirt i seisiúin shainoiriúnaithe forbartha gairmiúla a chuireann leis an obair leis na páistí. Is é an sprioc atá acu, ‘treoir dhigiteach maidir leis an gcruthaitheacht’ a chruthú, a bhfuil eolas déanta ag na páistí di, do pháistí, agus a roinnfear le teaghlaigh agus le piaraí agus a úsáidfidh an scoil amach anseo.

Ceardlann ‘Scoil Foraoise’ de chuid Down to Earth i Scoil Náisiúnta Foghlaim le Chéile i nGaillimh.

 

Tá clár gníomhaíochtaí maidir le bia agus an dúlra, machnamh ar an inbhuanaitheacht, athghiniúint agus sláinte, ina bhfuil cainteanna, imeachtaí, ceardlanna agus taispeáintí mar chuid de, ar bun faoi láthair i Scoil Náisiúnta Foghlaim le Chéile i nGaillimh. Vótáil formhór mór na bpáistí don chócaireacht; catagóir a chuir painéal deonach páistí leis an liosta fada de mheáin chruthaitheacha atá agam. Léirigh an fhoireann gurbh fhearr leo gníomhaíochtaí dúlrabhunaithe. Bhí mian roinnte ann plé le páirtithe leasmhara agus gníomhaíochtaí seachtracha, agus mian ghinearálta na gníomhaíochtaí cruthaitheacha sa scoil agus i bpobal na scoile a aithint, a cheiliúradh, agus a chur in iúl. Tá na cúig rang déag ag tabhairt faoi cheardlanna sainoiriúnaithe agus ag roghnú ó chlár breise gníomhaíochtaí maidir leis an téama leathnaithe. I measc na samplaí tá sealgaireacht, siúlóidí feirme, réiteach deochanna luibhe, ceardlanna pailneoirí, taispeáintí clár faisnéise, fuáil bláthanna fiáine, agus gníomhaíochtaí na scoile foraoise. Tá taighde luachmhar á chur ar fáil ag an bpróiseas comhairliúcháin agus ag an gclár deartha seo do thionscadal Chéatadán don Ealaín a mbeidh an scoil ag tabhairt faoi go luath.

 

Foilsithe

26/6/2019

Réigiún

Gaillimh