ENGLISH

NUACHTLITIR



Aimsigh faisnéis faoi nuashonruithe beartais, imeachtaí reatha, tionscadail, cistiú agus deiseanna forbartha gairmiúla leanúnaí, go háitiúil agus go náisiúnta araon.


Blag 4 - Chris McCambridge - Múinteoir Riachtanais Speisialta Oideachais, Virtually There


Image copyright Kids' own Publishing Partnership Virtually There Project

Is múinteoir Riachtanais Speisialta Oideachais é Christopher McCambridge i ​mBunscoil Naomh Colmán, Lann Bheag.​​ Scoil phríomhshrutha le 400 scoláire is ea Bunscoil Naomh Colmán le dhá rang aonaid tacaíochta foghlama. Is ball gníomhach de shaol ealaíne Bhéal Feirste é Christopher freisin. Chomhbhunaigh sé an eagraíocht ealaíon Belfast Platform for the Arts (Platform Arts) in 2010, eagraíocht a chuireann spás taispeántais agus stiúideonna ar fáil d’ealaíontóirí.

Sa bhliain 2016, roghnaíodh Christopher agus a rang 6/7 chun páirt a ghlacadh sa tionscadal 'Virtually There ‘ de chuid Comhpháirtíocht Foilsitheoireachta Kids’ Own. ‘Tionscadal fíorúil ealaíontóra cónaithe a fhiosraíonn an fhéidearthacht maidir le rannpháirtíocht chruthaitheach idir ealaíontóirí atá ag obair óna stiúideo, agus páistí agus múinteoirí sa seomra ranga, ag baint úsáid as teicneolaíocht físchomhdhála '. (Orla Kenny, Stiúrthóir Cruthaitheach Chomhpháirtíocht Foilsitheoireachta Kids’ Own). Anois agus iad ina 2ú bliain, tá an t-ealaíontóir John D’Arcy ag obair i gcomhar le Christopher agus a rang ag Bunscoil Naomh Colmán mar ealaíontóir cónaithe fíorúil.​​

Lá as an Láthair 

In 2018 cuireadh críoch le mo 2ú Bliain ag obair mar chuid den tionscadal Virtually There de chuid Kids ’Own.  D'imigh an dá bhliain go hiontach tapa agus chonacthas dom gur tugadh eispéireas taitneamhach uathúil do na daltaí i rith na mblianta sin. Chabhraigh an tionscadal seo liom forbairt chruthaitheach a dhéanamh mar mhúinteoir agus mar dhuine aonair freisin. Cuireadh an fhorbairt seo chun cinn tríd an ‘lá cruthaitheach as an láthair’ a thairg an eagraíocht Kids’ Own do na grúpaí múinteoir – ealaíontóir go léir. Bheadh gach grúpa múinteoir-ealaíontóir in ann a n-eispéireas cruthaitheach féin a eagrú, rud a thabharfadh an deis dúinn ár gcadhnraí cruthaitheacha a athluchtú, ár léargais a leathnú agus ullmhú don chéad bhliain tionscadail eile.

Tar éis go leor plé, chinn mé féin agus John D'Arcy (Ealaíontóir) turas lae a dhéanamh go Baile Átha Cliath chun féachaint ar roinnt taispeántas a raibh spéis againn beirt iontu. I measc na dtaispeántas seo bhí Land / Sea / Signal at RUA RED i dTamhlacht agus ‘Prototypes’ le Doireann O’Malley, Rachel Maclean ’Just be yourself’ i ngailearaí Hugh Lane. Bhain na taispeántais le húsáid na teicneolaíochta digití, gné a bhí mar chuid lárnach dár dtionscadal.

Thug an turas go Baile Átha Cliath deis dúinn beirt machnamh a dhéanamh ar an tionscadal ón mbliain roimhe sin. Plé a dhéanamh ar ghnéithe ar nós an luas de ghnéithe ar leith den tionscadal, gnéithe den phleanáil, an taitneamh a bhain na daltaí as, chomh maith le plé a dhéanamh ar na rudaí a bhraitheamar a d'oibrigh go maith nó a d'fhéadfaí a fheabhsú. Bhí an t-am seo, go háirithe lasmuigh den am le linn an téarma, thar a bheith luachmhar mar gur thug sé deis dúinn an tionscadal a phlé gan aon chur isteach eile.

I mBliain 2, ba é Haiceáil téama lárnach ár dtionscadail.  Ba é an focal seo an túsphointe óna bhforbródh gach smaoineamh eile as. Bhraith mé gur oibrigh sé seo go maith mar chiallaigh sé go bhféadfaimis smaointe a fhorbairt ón téama lárnach seo, rud a thug deis do smaointe forbairt mar cheacht neamhspleách nó forbairt ina mionthionscadal féin. Thug an cur chuige solúbtha seo níos mó muiníne dom chun ligean do gach smaoineamh forbairt ar a luas féin, agus na páistí ag forbairt agus ag baint a gcuid smaointe amach thar roinnt seachtainí. Ar an gcaoi sin, bhímid in ann léargas níos fearr a fháil ar an saothar. Is gné í seo a bhfuil súil agam inti go ndéanfaimid tuilleadh a bheachtú, rud a ligeann do na páistí machnamh criticiúil a dhéanamh ar a gcuid oibre laistigh de gach seisiún.

I rith an chéad dá bhliain a bhíomar ag obair le chéile, bhí ról tábhachtach ag an teicneolaíocht inár dtionscadail. Thug úsáid aipeanna deis do na páistí i mbliana an haiceáil a iniúchadh ar bhealaí éagsúla. I gceann de na mionthionscadail dhírigh muid ar ‘haiceáil ar am', á iniúchadh conas a d'fhéadfaimis gluaiseachtaí éagsúla ó ghnóthaí an tsaoil seo, na páistí ag críochnú oibre a bhrostú nó a mhoilliú, go dtí an rud is iontaí, ag rith rása. Baineadh an mionthionscadal seo amach tríd an aip Hyper-lapse. Bhraith mé go raibh éagsúlacht agus úsáid na n-aipeanna éagsúla tar éis na bpáistí a mhealladh. D'úsáid na páistí na haipeanna seo ina dhiaidh sin chun 'scannán códaithe’ a chruthú ina raibh ar an lucht féachana é a haiceáil, ag baint úsáid as cód a d'fhorbair na páistí i rith ár seisiún. De bharr suim sa teicneolaíocht, bhí suim agam breathnú ar na taispeántais seo i mBaile Átha Cliath.

Seó grúpa a bhí sa taispeántas, Land / Sea / Signal, a raibh ealaíontóirí, Alan Butler, Gregory Chatonsky, John Gerrard, Nicolas Sassoon & Rick Silva agus Santa France ann. Thug an taispeántas na healaíontóirí seo le chéile ina ndearnadh machnamh ina gcleachtais ‘ar ábharthacht an bhonneagair idirlín agus na coinníollacha casta sochpholaitiúla atá leabaithe iontu. 'Scrúdaigh an taispeántas ár gcaidreamh nua-aimseartha leis an idirlíon, go háirithe conas a dhéanaimid ár gcaidrimh a ‘chothabháil, a nuashonrú agus a choigeartú... agus sinn féin a athchumrú trí theicneolaíochtaí agus trí chéile.

Image copyright artist Alan Butler - Land / Sea / Signal at Rua Red

Cóipcheart íomhá ealaíontóir Alan Butler – Land / Sea / Signal ag Rua Red

Mar is amhlaidh le taispeántas ar bith, bhí saothair ealaíne ann a choimhéad mo spéis iontu níos faide ná a chéile. I Land / Sea / Signal, bhí píosa an ealaíontóra Alan Bulter ar cheann acu seo. Rinne an t-ealaíontóir doiciméadú ar shaol agus ar thaithí na ndaoine gan dídean ... laistigh den fhíschluiche, Grand Theft Auto V. Ar an gcéad amharc dom, bhí dul amú orm maidir leis na grianghraif seo mar dhoiciméadú ar fhíordhaoine ar imeall chathracha a bhfuil drochbhail orthu. Chomh luath agus shonraigh mé mo bhotún amach, baineadh siar asam leis an gcosúlacht dhiamhair leis an bhfíorshaol agus conas is féidir leis na riochtaí sin do dhaoine a bheith mar thoradh ar chúinsí mífhortúnacha.

Tar éis dúinn breathnú ar RUA RED, bhogamar ar aghaidh go gailearaí Hugh Lane chun féachaint ar na taispeántais le Doireann O’Malley agus Rachel Maclean.

Suiteáil scannáin ilscáileáin ab ea taispeántas Prototypes de chuid Dorieann O’Malley a dhéanann iniúchadh ar 'thaighde trasinscneach, ficsean eolaíochta, polaitíocht agus síocanailís, Intleacht Shaorga agus ceol turgnamhach. Ceanglaíonn sí iad go sciliúil le seachmaill d'útóipe nua-aoiseacha, arna léiriú ag ailtireacht iarchogaidh Bheirlín, a fheidhmíonn mar radharcagrafaíocht aislingeach do 'ghníomhartha síofrúla' an phríomhcharachtair [Ráiteas Giúiré, Edith Russ Haus fur Media Art Stipendium, 2016]

Is ann de chuid de shaothar Doireann O’Malley mar thoradh ar mhodheolaíocht chomhoibritheach, ag baint úsáid as meascán d'Íomhánna Ríomhghinte, scannán agus Réaltacht Fhíorúil spéise. Ba dhíol spéise é seo do John agus dom féin, mar tá úsáid na Réaltachta Fíorúla pléite againn mar líne fiosraithe i mBliain 3 dár dtionscadal.

Sraith suiteálacha físe agus saothair ealaíne dhigiteacha a bhí i dtaispeántas Rachel Maclean ‘Just be yourself !', sa ghailearaí Hugh Lane freisin. Úsáideann a cuid saothair “aoir chun mian tomhaltóirí, féiniúlachtaí agus dinimic chumhachtach a chíoradh... déanann sí scigaithris ar shíscéalta, cláir teilifíse do pháistí, fógraíocht, físeáin idirlín agus cultúr pobail ... a cuid spéiseanna i rólghlacadh, éadaí agus léiriú digiteach a chomhcheangal i saothair colláis chineamatacha.

Image copyright Rachel Maclean - ‘Just be yourself!’, at the Hugh Lane gallery

Cóipcheart íomhá Rachel Maclean – ‘Just be yourself !', ag gailearaí Hugh Lane

Ba mhaith liom buíochas a ghabháil le Kids ’Own agus lena maoinitheoirí as an deis a thabhairt do John agus dom féin an lá cruthaitheach as an láthair seo a eagrú. Thug sé deis dúinn ár gcuid oibre tionscadail go dtí seo a phlé agus a chíoradh agus deis dúinn féachaint ar thaispeántais a d'fhéadfadh tionchar a imirt ar ár smaointeoireacht do thionscadail ‘Virtually There’ sa todhchaí.

Tá bliain 3 dár dtionscadal ‘Virtually There’ ar siúl faoi láthair, agus mar atá doiciméadaithe i mo phostáil roimhe seo, táimid ag iniúchadh téama ‘Raidió.' D'fhorbraíomar ár bhféiniúlacht raidió féin, WECHO FM. Ón bpostáil dheireanach a bhí agam, chruthaigh na páistí a n-ainmneacha DJ féin, mar shampla Smooth T, Aidan Big Shot, Jump Bam agus Sam Charley Kapow gan ach cuid acu a lua.  D'úsáid siad na hainmneacha seo freisin chun portráidí a dhearadh, ag baint úsáid as ábhair agus teicnící éagsúla, a léiríonn a bpearsantachtaí raidió.

De réir mar a leanann an tionscadal ag fás agus ag forbairt, tá na páistí ag tosú ag taifeadadh seónna cainte, scéalta nuachta, faisnéisí aimsire agus ag cruthú ceoil agus gligíní, ag fógairt WECHO FM agus a gcuid seónna aonair féin. Ag deireadh an tionscadail, tá sé i gceist againn cuairt a thabhairt ar stáisiún raidió áitiúil, áit a mbeidh deis againn ár n-ábhar a sheinm do lucht éisteachta beo.

Tugann an tionscadal ’Virtually There’ deis do na páistí iad féin a chur in iúl go healaíonta, chomh maith le muinín a thabhairt dom dul taobh amuigh de mo chrios compoird agus forbairt mar mhúinteoir.

Foilsithe

29/1/2019

Foirmeacha Ealaíne

Meáin Dhigiteacha

Na hAmharcealaíona

Leibhéal

Bhunscoile

Réigiún

Tuaisceart Éireann