ENGLISH

NUACHTLITIR



Aimsigh faisnéis faoi nuashonruithe beartais, imeachtaí reatha, tionscadail, cistiú agus deiseanna forbartha gairmiúla leanúnaí, go háitiúil agus go náisiúnta araon.


Blag 1 – Jennifer Buggie, Múinteoir agus Príomhéascaitheoir ar Fhoireann Deartha TAP


Íomhá: Mesmerizing Monochrome Kelly MacLean TAP Online 2020

Jennifer Buggie

Rinne Jenny Buggie staidéar ar an stair agus ar an tseandálaíocht i gColáiste na Tríonóide, Baile Átha Cliath agus chuaigh sí leis an múinteoireacht in 2009 trí Ollscoil Newman, Birmingham. Tá sí ag obair mar Mhúinteoir Bunscoile i Scoil an Teaghlaigh Naofa i bPort Laoise agus mar Éascaitheoir in Ionad Oideachais Laoise. Bronnadh an Duais IPPN ar Jenny in 2017 dá Dioplóma Iarchéime i gCeannaireacht Oideachais in Ollscoil Mhaigh Nuad inar díríodh ar athrú a stiúradh trí mhúinteoireacht i ndrámaíocht agus i stair. D’eascair a tráchtas Máistreachta Gairmiúla as an obair, tráchtas ina ndearnadh iniúchadh ar fhéiniúlacht i gcleachtas an mhúinteora le linn cumasc scoile. Tá Jenny ag obair leis an gComhpháirtíocht Múinteoirí agus Ealaíontóirí ón mbliain 2014, oibríonn sí mar phríomhéascaitheoir agus d’fhoireann deartha náisiúnta na heagraíochta. Tá an-fhonn uirthi na scileanna agus na deiseanna a thabhairt do mhúinteoirí, d’ealaíontóirí agus do pháistí chun oibriú le chéile i scoileanna a bhfuil na healaíonta iontu go láidir agus ina n-aithnítear agus ina bhforbraítear an duine mar fhoghlaimeoir agus mar mhúinteoir.



Ag Forbairt agus Tuiscint a fháil Trí Chomhpháirtíocht…Múinteoirí, Ealaíontóirí, Páistí

“Is fiontar bunúsach don chine daonna í an Ealaín... Múnlaímid muid féin tríd an ealaín a dhéanaimid. Faighimid tuiscint orainn féin, ach tuiscint a fháil ar na healaíona”

(Comhairle na bhForas Cultúrtha Náisiúnta, 2006)

Chuir Jane O’Hanlon ó Éigse Éireann sliocht i láthair cúpla bliain ó shin ag cruinniú pleanála maidir leis an gComhpháirtíocht idir Múinteoirí agus Ealaíontóirí. Chuir mé suim uafásach mór ann ar feadh na mblianta agus tháinig maitheas gan choinne as i dtréimhsí nach raibh aon súil leo. Ní raibh aon súil leis an méid a tharla i mí an Mhárta 2020.

A fhad agus a bhí mé ag obair mar Mhúinteoir Bunscoile i Scoil Shóisearach an Teaghlaigh Naofa, bhí mé ag baint sásamh as rolladh amach an dara bliain againn le Scoileanna Cruthaitheacha, ina ndearnadh Cónaitheacht Chomhpháirtíochta idir Múinteoirí agus Ealaíontóirí (TAP) le healaíontóir amhairc agus Iarbhunscoile darb ainm Caroline Conway agus d’fhiafraigh mé de Thairseach na nEalaíon san Oideachas dá bhféadfainn blag a dhéanamh faoin bpróiseas.

Ansin…tháinig an phaindéim dhomhanda.

Cuireadh iallach orainn teagasc agus foghlaim a dhéanamh ar líne, cuireadh tús le Dojo, agus tháinig Teams chun cinn. Chuaigh roinnt caidreamh scoile ó neart go neart agus cuireadh deireadh le roinnt eile…nuair nach rabhthas in ann teagmháil a dhéanamh lena chéile ach bhí ceangal láidir ann fós féin. Agus muid scoite amach óna chéile sa phaindéim le linn dúinn a bheith ag múineadh i mbunscoileanna, bhí athdhíriú ollmhór sa ghluaiseacht Black Lives Matter, agus bhíomar den tuairim go raibh na luachanna pearsanta agus proifisiúnta a bhaineann le múinteoireacht ní ba thábhachtaí ná mar a bhí riamh. Thosaigh ár bhFoireann Deartha TAP ár gclár traenála don samhradh a athscríobh sa chomhthéacs seo chun é a sheachadadh ar líne.

Bhíomar amhrasach dá bhféadfaimis glacadh le TAP Online 2020 mar choincheap. Tá sé mar chuspóir againn stíl foghlama phroifisiúnta atá cruthaitheach, machnamhach agus a thabharfadh daoine eile chéile a bhaint amach a bhfuil idirghníomhaíocht aghaidh ar aghaidh mar bhunchloch inti. Cé gur chailleamar an idirghníomhaíocht seo do na healaíontóirí agus do na múinteoirí sa seomra, fuaireamar léargas iontach dathúil ar chruthaitheacht, ar mhaoithneachas, agus ar ghealltanas daingean na ngairmithe múinteoireachta d’obair a dhéanamh i gcomhpháirtíocht ealaíne leis na páistí agus do na páistí a mhúineann siad. Stiúrfaidh ár bpobal na comhpháirtíochtaí idir múinteoirí agus ealaíontóirí de TAP 2020/21 chun pian a phróiseáil, chun aire a thabhairt do na daoine atá croíbhriste, agus chun féiniúlachtaí nua a chruthú trí chruthaitheacht, trí cheangail agus trí ghrá na healaíne do pháistí na hÉireann.

“Ba cheart go bhforbródh an scoil timpeallacht a ligeann cead do na páistí rochtain a fháil ar a bhféiniúlachtaí agus iniúchadh a dhéanamh orthu i dtearmann na healaíne – déanfaidh mé é seo sa seomra ranga.” James O’Donnell Rannpháirtí TAP 2020

 

 

Foilsithe

27/7/2020